Säljes: Idéer

asfdasfdasdfja sdfkja sldfkj aöslkdfj aölskdfj aölskdfj aölskdfj aölskdfj aölskdfj aölskdfj aölskdfj aöslkdfj aöslkdfj aöslkdfj aöslkdfj a

 

 

 

 

 

 

 

 

Projekt                     Ideförsäljning Rakt Av

Personer                  Marcus Persson & Mattias Andersson

 

Ideomera AB

Vad är Idemoera. Vi säljer ideer. Vad är kärnan av verksamheten. En slogan.3-4 meningar. Alla behöver ideer. Fakta och Kunskap finns.  En av byggstenarna för framgång och framkant är nya sätt att tänka och konkreta ABC.

 

Bakgrund

Vilka är vi. Vår egen kunskap. Vad har vi att komma med.

 

Identifiera Områden

Mer kunder. Minskad brottslighet. Bättre grannar. Annorlunda Markandskampanjer. Etc. Få kunden att känna att det finns en rad områden.

 

A till Ö

Hur är vårt flödesschema från kontakt till leverans [FKTL]. Gör en schematisk skiss här och ett formulär som kund kan fylla i. A Uppdrag B Generera C Iderapport/Paket. Tilläggstjänster kan erbjudas. Gör ett testerbjudande. Men inte No Find No Fee men något som ger oss en fördel. Finns ing en som säljer ideer på det här sättet.

 

Värde

Berätta vad kund för. Varför ska de anlita Ideomera AB. De får lösningsmedel och nya infallsvinklar utifrån specifika problemoråden. Naturligtvis måste kund se mervärde i att anlita oss.

 

Referenser

Vilka har vi jobbat med ohc vad har de att säga om oss.

 

Priser

Alternativ I:       Ni anlitar ni Boston Consulting Group och EY där ni får en fyrkantig standardlösning i matrisformat som kostr lika mycket som ett mindre lands BNP. Alternativ II:       Ni anlitar Ideomera och utifrån faktorerna XYZ levererar vi ett erbjudande som är för bra att tacka nej till.

 

____________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

Kundsegment

McDonald. Butiker. Gym. Liseberg. Olearys. Djurparker. Nöje. Byråer. Hotell. Reseföretag. Cafeer. Etc

 

Databas

Vi skapar en sökbar databas som är segmentrad i olika ideområden.

 

Hitta Kunder

Vi använder sidan som ett bra visitkort. Vi visar på att vi levererar och har något att hänvisa till. Jag skulle vilja köra 50 fysiska vykort till folk som har beslutandemakt. Skit i alla underhuggare. Gå direkt på Stordalen etc. Sen tar vi och ringa X antal människor. Vi ser till att ha en konkurrensfördel. Vi ska också vara noga med att underlova och överhålla. Ge kunden mer.

 

Sen kan man som bevis på din duktighet lägga i exempelvis ett inlägg om ideer varje vecka men vi ska fan i mig inte twittra bajs och vara på alla soial medier. Utan det var du sa Marcus vara lite By Invitaiton Only – Även det ett tvärtomtänk Jag skulle också vilja sen att vi skapar ett Power Point dokument på 20 slides som vi kan prata utifrån och då gäller det nya kreativa metoder att tänka. Finns ju en massa grejor att ta upp från DeBono till Hären till gpda exemple och alla metoder vi har gåt igenom under alla dessa är. Kreativa processen HAHA-AHHH-AHA.

 

 

Töntkosult.

 

Säljes: Idéer

Vi säljer idéer. Punkt.

Många pratar om kreativitet och idéer samt nya sätt att tänka men förbluffande få förstår sig på det. Vi utgår från metoder som ger resultat och grundar sig i forskning och realitet. Studier av bland andra De Bono samt Gerard Puccio och David Allen.

Några av metoderna för idégenerering vi använder oss av är:

  • Kombo
  • Laterering
  • Riktad Slump
  • Reversifiering
  • Celebologi
  • PO och PMI

Ett hållbart nytänk är inte en pava vin och att tänka utanför en box. De som påstår det saknar ofta en grundläggande låda att utgå ifrån. Förvisso är det trevligt med ett par glas Crozes-Hermitage Domaine Habrad men det krävs mer.

Senaste 20 åren har vi i olika konstellationer rört oss i utkanten av idéinriktad affärskreativitet. Nu tar vi nästa steg och ser gärna att ni är med på resan.

Marcus & Mattias.

Redigera

M & M

Marcus Persson

 

För en herrans massa år sedan fick jag en idé att tillvarata äldre människors klokheter och visdom i form av en generationsbok. Tydligen fanns redan konceptet och såldes på Åhléns men sedan dess har jag på olika sätt proaktivt arbetat med försäljning av idéer. Ofta är det en uppförsbacke då företag och organisationer har svårt att förhålla sig till externa idéer.

Jag har hjälp House of Ideas och Kanar Sifo Supergroups med idéer. Sålt idéer rakt över disk samt levererat nytänk till fastighetsbranschen och spelföretag bara för att nämna några. Utöver det har jag initierat flertalet samarbeten på egen hand och varit en aktiv del av dagens alla idésajter.

Tjusningen med idéer för egen del är att dela med sig och följa hur tankeembryon utvecklas till konkreta förändringar hos företag och privatpersoner. Om du själv inte kan förverkliga alla tankar är det en självklarhet att låta dem gå vidare med hjälp av andra. Jag har samskrivit boken ”Finnes: Idéer Sökes: Entreprenörer”. Min styrka och förmåga ligger i att hjälpa andra med hjälp av nytänk och annorlunda synsätt.

”Vad får du allt ifrån… är en klassisk fråga. Svaret är att man får ingenting gratis i denna märkliga värld utan man jobbar målmedvetet och strukturerat för att generera önskvärda resultat. Det är så vi resonerar och verkar.

Mattias Andersson

”Ofta är det en fördel att vara en sävlig norrlänning. Personer i din omgivning har låga förväntningar vilket gör det lättare att överraska. Och som alltid är det bättre att slå världen med häpnad än med ett järnrör”.

Plattformen [Interesting.org] som bröderna Teo & Fredrik skapade var min katalysatorn och språngbrädan för annorlunda nytänkande. Sedan dess har jag på olika sätt metodiskt utvecklat nya förslag och vunnit flertalet idétävlingar. Jag var den drivande kraften bakom Idébanken samt ett uppskattat bollplank för Venture Cup. Utveckling av lönsamma produkter och föreläsning på GU och Umeå Universitet finns i bagaget. Jag har själv svårt för Status Quo – Inte rockbandet utan tillståndet. Att utveckla och förbättra tankar och leverera konkreta och applicerbara idéer är ren eufori. Nog om det.

Den egna inspirationen för nya infallsvinklar hittar jag ofta i ”gränslandet mellan olika discipliner” som Frans Johansson beskriver det i boken Medicieffekten. Senaste åren har jag professionellt verkat inom den ABC arenan. Jag är tacksam över alla udda möjligheter och chanser jag skapat och gått vidare med. En bred och spännande bakgrund i kombination med humor och en nästintill skadlig upptäckarlust är en utmärkt verktygslåda för kreativ tillväxt. Ibland säger vänner och obekanta ”Du har en förbluffande förmåga att skapa möjligheter för andra och dina synapskopplingar är sannerligen värdefulla”. Jag är benägen att hålla med.

Marcus och Mattias

Vi är sämst på det mesta. Men när det gäller idéer och utveckling av förslag inom affärskreativitet är vi bäst i test. Det är inte skryt. Det är fakta. Vi ser fram emot kontakt från er som behöver nytänk och är trött på standardlösningar och förslag så kan det vara klokt att kontakta Ideomera. Vi utlovar ett samarbete som bär frukt.

Tack / Marcus & Mattias.

Redigera

Referenser

Vi har sålt och utvecklat idéer till en rad branscher och däribland:

  • Livsmedel
  • Fastigheter
  • Accessoarer
  • Inredning
  • Start-ups
  • Design
  • Statistikföretag
  • Marknadsplatser

Hör gärna av er för ytterligare information och nästa steg.

  • Marcus marcus@ideomera.se
  • Mattias mattias@ideomera.se

 

Idéer

Många pratar om kreativitet och idéer samt nya sätt att tänka men förbluffande få förstår sig på det. Kan vi lära oss bygga Myresjöhus och simma fjärilsim kan vi även lära oss generera nya och mätbara lösningar på olika problemställningar. Tillsammans med min kollega Marcus genererar och säljer vi idéer. Inget annat. Vi utgår från metoder …

Visa sida »

Erbjudande

Skriv om idefrån / Konsulter fårn McKinze och / Disruptivitet / oftast är det inte misslyckad patentadministratör från Österrike eller vildhjärna från England som sålde LP-plattor när haschdimman var om tätast. De som utmanar Status Quo. Så här jobbar vi med våra idéerbjudanden 1 2 3 4 5  

Visa sida »

Leverans

Redigera: Presentation av Idéer och Testkörning / Gå vidare / Vi har sålt och utvecklat idéer till en rad branscher och däribland: Livsmedel Fastigheter Accessoarer Inredning Start-ups Design Statistikföretag Marknadsplatser  

Visa sida »